Add magad

A kreativitás szabaddá tesz

Matatábla

2016. augusztus 01. 16:14 - Azoramme

Ez a bejegyzés rendhagyó lesz, ugyanis nem én készítettem az ajándékot, hanem kaptuk, pontosabban az egy éves lányom kapta szüleimtől.


Interneten nézelődtem, és egyszer csak egy videóra bukkantam, amiben egy egy éves gyerek ajándékba kap egy matató táblát, amit nevetve, sikongatva rögtön birtokba is vesz. El is határoztam, hogy csinálunk mi is egy ilyet. Az elhatározást tett nem követte, főképp azért, mert párom szerint semmi értelme egy ilyennek. 
Anyukámnak is meséltem róla, aki elhatározta, hogy majd ő megcsinálja. Persze erről én nem is tudtam. Mondanom sem kell, hogy meglepődtünk, mikor beállítottak vele. Először azt hittem, hogy már boltban is lehet ilyet kapni. De nem! Ők maguk csinálták. (Úgy látszik a kreativitásra való hajlam öröklődik! :) ) Anyukám beszerzett hozzá mindent: fatáblát, festékeket, rávaló mindenfélét, apukámnak csavarozógépet, csavarokat, ragasztót. Aztán lefestette a táblát kékre, majd festett rá virágokat, ezután meghatározta, mi hova kerüljön, apukám meg felszerelte.
Szerintem nagyon jó lett.

 
A matatótábla hihetetlenül szuper dolog. 3 hónapja kaptuk és még mindig minden nap leül és babrál rajta valamit a gyerkőc. Nem tudok más olyan játékot mondani, amit minden nap elővesz. Ráadásul remekül fejleszti a kézügyességet.

5+1 tipp az elkészítéséhez:

1. Érdemes előre kijelölni, hogy hol lesz a lakásban a tábla helye, hogy megfelelő legyen a mérete. Lehet falra felszerelni, állványra tenni, vagy akár a földre fektetni is. Nálunk ez utóbbi vált be.
2. Amit lehet ne ragasztóval, hanem csavarral szereljetek fel, mert ez a tábla aztán tényleg ki van téve a matatásnak (pl: az én lányom most már a táblán lévő villanykapcsoló tetejét szedi le folyton, és teszi vissza.)
3. A mienk olyan, hogy vannak rajta cserélhető részek. Ez hasznos, így mindig találni rajta újdonságot.
4. Ami lányomnak nagyon tetszik rajta: letekerhető kupakos tároló, világító kulcstartó, tépőzáras szmájlik, formakirakó.
5. Nem kell túl gyerekesnek lennie, ennek pont az a lényege, hogy felnőttes tárgyakat próbálgathat használni a picur.
+1 Fontos! Egy gyerek bármit szét tud szedni (gyakorló szülőnek ez gondolom nem újdonság), tehát apróra szétszedhető dolgokat ne tegyetek a táblára.

matatabla2.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: gyereknek

A bejegyzés trackback címe:

https://lelemenyes.blog.hu/api/trackback/id/tr158928510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása