Add magad

A kreativitás szabaddá tesz

Variációk öltöztetős babára - sablonnal

2016. október 23. 02:00 - Azoramme

Gyerekkoromban, amikor Anyukám nekiállt sütni, testvéremmel nem csak a sütinek örültünk nagyon, (meg a kinyalható tálaknak :)), hanem kincsként tekintettünk a tortabevonó papírjára is. Akkoriban ugyanis a csomagolás egy öltöztetős babát rejtett, csak ki kellett vágni a csomagolásról, és már játszhattunk is vele, míg el nem szakadt. Mostanában gyermekem is elkezdetett érdeklődni a matricás öltöztető füzetek iránt, hát gondoltam készítek neki, egy többször használható változatot. Aztán annyira belejöttem a készítésbe, hogy végül is kétféle öltöztethető baba is született.

1. A hagyományos öltöztetős baba

Hozzávalók: karton, papír, filctoll, színes ceruza, olló, ragasztó.

Először megrajzoltam a babát, meg a hozzáillő ruhákat. A hozzáillő ruhákat elég vicces, ám hatásos módon készítettem: fogtam egy jénai tálat lefordítva, alá tettem a telefonom zseblámpa üzemmódban, majd az üvegre a babát, rá a sima lapot, és máris egyszerű volt jó méretű ruhákat rajzolni neki. Ezután kiszíneztem mindet. A babát kivágtam, ráragasztottam egy kartonra (egy bonbonos doboz tökéletes volt a célra), körbevágtam, hátuljára kis támasztót applikáltam. Majd kivágtam a ruhákat is, és már indulhatott az öltöztetés. Nagyobb gyerekek persze saját maguk is megrajzolhatják, színezhetik, kivághatják a baba ruháit, így még egyszerűbb az elkészítés.

hagyomanyos_oltoztetos_baba1.jpg

2. A mágneses baba 

Hozzávalók: mágneslap (kreatív üzletekben beszerezhető), fém tálca vagy fém sütis/csokis/teás doboz, olló, színes ceruza, kétoldalú ragasztó, laminálógép és fólia (ez utóbbiak elhagyhatók).

Ez a változat is a baba és ruháinak megrajzolásával, kiszínezésével, kivágásával kezdődött. Ezután mindegyik darab hátuljára kis mágneslapot ragasztottam (érdemes megnézni, hogy melyik fele tapad jobban a mágnesnek a fémhez, és úgy ragasztani fel), majd belamináltam, és kis ráhagyással körbevágtam, majd az éles sarkokat lekerekítettem (nagyon tud szúrni!). A legmacerásabb a kis cipellők, masnik körbevágása és mágnesezése, ha kicsi gyereknek készül a játék, akkor ezek nem is szükségesek, sőt nem is ajánlottak.oltoztetos_baba_keszitesenek_lepesei.jpg

 Az első mágneses öltöztetős baba készletnél a kislányt is belamináltam, mert úgy terveztem, hogy a babák is cserélhetőek lesznek, de sajnos a mágneses ruhák így már nem tapadtak olyan jól, így a végső változatnál a leányzót laminálás nélkül, kétoldalú ragasztóval ragasztottam a csokis dobozba. A ruhákon kívül rajzoltam évszakokra jellemző kiegészítőket is, így az évszakok jellegzetességeit is tudjuk már gyakorolni a gyerekkel. Végül a csokis dobozt is dekoráltam, hogy ne látszódjon rajta, mi is volt fénykorában. Öntapadós színes fóliával, és mindenféle csillagos, szívecskés matricával borítottam. Az igazi az lett volna, ha ruhás matricákat teszek rá, de azokat a gyerkőc már elragasztgatta közben máshová. magneses_oltozteto_baba1.jpg 

Ha nincs kéznél lamináló, akkor célszerű a ruhákat kartonlapra rajzolni, hogy tartósabbak legyenek, és arra ragasztani a mágnest. Mágnes helyett lehet használni nem túl erős tépőzárat is, és akkor a fém hátlap sem szükséges.

Mágnesezés és laminálás helyett van modernebb megoldás is persze. Az üzletekben lehet kapni nyomtatható mágneslapot. Ez esetben megrajzoljuk a kislányt és a ruháit, kiszínezzük, beszkenneljük, (ha ceruzával színeztünk, akkor érdemes kicsit sötétíteni a képen), majd kinyomtatjuk, végül kivágjuk. 

Ha nincs kedved, időd (miegymás) ennyit rajzolni, szívesen megosztom veled az én "alkotásaimat":

oltoztetos_baba_sablon.jpgevszakoksablon.jpg


Ha tetszett a bejegyzés, és nem szeretnél lemaradni hasonlókról, kövess Facebook-on is! :)

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://lelemenyes.blog.hu/api/trackback/id/tr911816137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

élhetetlen 2016.10.25. 14:27:04

Régen voltam gyerek, mindenféle kütyük nélkül megrajzoltuk kartonpapírra a babát, a ruha meg a vállon, derékon két-két behajtott füllel rögzítve. Celofánból már báli ruhát is lehetett csinálni. Jó játék volt.

Azoramme 2016.10.25. 14:32:11

@élhetetlen: Az egyszerűség híveként először én is a hagyományos változatot készítettem el, a kütyük viszont jó szolgálatot tettek, hisz így tartósabb lett a játék. Ez a celofán remek ötlet! Ki is próbálom majd, köszönöm.
süti beállítások módosítása