Add magad

A kreativitás szabaddá tesz

Suszter maradjon a kaptafánál?

2016. augusztus 28. 16:16 - Azoramme

Egyik nap egy kedves iparművész barátom hívott fel, hogy kitalált valami újat. Arra gondolt, hogy kismamáknak fog tartani babacipő készítő workshopokat, és invitált, hogy nézzek meg egy ilyen foglalkozást. Nem kellett egy percig sem győzködnie, egyből megtetszett az ötlet, hogy kipróbálhatok valami olyat, ami eddig eszembe sem jutott.

Én és a cipőkészítés? - morfondíroztam magamban, miután letettük a telefont. Az azért nagyon nehéz lehet. A mondás is úgy tartja, suszter maradjon a kaptafánál. Talán fordítva is igaz lehet, én se menjek a kaptafa közelébe, nem? Hát nem! A végeredmény nagyon szép lett, és igazán egyszerű volt az elkészítése. No, de nem rohanok ennyire előre.

Tehát igazán kíváncsian vártam ezt a cipővarró kalandot. Amikor megérkeztem a helyi Baba-Mama Klubba, már több kismama, anyuka és pici babája várta, hogy elkezdődjön a foglalkozás. Nemsokára Évi is megérkezett, legkisebb gyermekével. 


evi.jpg

Bakos Éva Boglárka és a kis Bence

 

cipocsk3_1.jpg

Bence cipője, a mintadarab

Miután mindannyian megcsodáltuk, hogy milyen cipőt készíthetünk mi is, neki is láttunk a munkának. Először kiválasztottuk, Évi által előre kiszabott bőrdarabokból a nekünk tetszőt, hozzá a baba nemének megfelelő színű cérnát, és bőr "cipőfűzőt". Én mesés csillámos bézs színű bőrt választottam, piros cérnát és zsineget. 

cernamontazs2.jpg

Ezután jöhetett a cipő orrának díszítése. Választhattunk, hogy hímzünk vagy égetünk bele valamilyen mintát, esetleg üresen hagyjuk. Majd a cipő két oldalát is elláttuk a baba nevével. Végül következett a cipellő összevarrása, ami igazán egyszerű feladat volt, hiszen Évi nemcsak kiszabta a cipő darabjait, hanem ki is lyukasztgatta az oldalukat, így nekünk csak öltögetni kellett.

cipomont_1.jpg

Hímzett hajók, égetett csillagok

Bevallom először kicsit kétkedtem abban, hogy fog-e menni az anyáknak a kicsik mellett a cipővarrás. Efölötti aggodalmam teljesen felesleges volt, hisz köztudott,  a nők legalább ezerfelé tudnak egyszerre figyelni, és tudják egymást segíteni is, míg egy anyuka dolgozott a cipőn, a többi anyuka szórakoztatta a babáját. Igazán hangulatos volt együtt dolgozni a többiekkel. Ezúton is köszönöm Bakos Éva Boglárkának a lehetőséget.

 keszcipo.jpg

Életem első saját készítésű cipője


Ha szeretnél Te is ilyen babacipőt készíteni, fordulj bizalommal Bakos Éva Boglárkához: evabakos@gmail.com

cipocske.jpg

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lelemenyes.blog.hu/api/trackback/id/tr7911657348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása