Add magad

A kreativitás szabaddá tesz

Pár kiskanálnyi szeretet

2016. szeptember 04. 00:25 - Azoramme

Tudományos tény 1:
a csoki boldogsághormont termel 

Tudományos tény 2:
az emberek a nevüket szeretik a leginkább hallani másoktól


A fentiek alapján megállapítható:
a névvel ellátott saját készítésű csoki remek ajándék bárkinek

Miután tudományos alapokra helyeztem legújabb alkotásom, nézzük, miről is van szó. Az alapötletem az volt, hogy az elkészített csokit kis kanalakba töltöm, majd színes tortadarával (a tortadara vásárlás közben kiegészült egyéb dekorcukorkákkal) beleírom a nevet.  Mivel tuti, bevált csokirecept nem volt a tarsolyomban, ezért kísérletezésbe kezdtem. (Ha neked van jó recepted, akkor ne is olvass tovább, fogj pár kanalat, készítsd el a masszát, töltsd bele, aztán dekorálj kedvedre :) )

1. Tortabevonó
Az egyszerűség kedvéért zacskós tortabevonót választottam. Ezt a fajtát zacskóstul a forró vízbe kell állítani, várni kell vele néhány percet, aztán használható is. 

elsobloglel.jpg

Jó tanácsok:

- egyszerre csak egy kanálba öntsd bele a csokit, mert nagyon hamar dermed.
- egy fogvájó segítségével egyszerűen a helyükre lehet tologatni a betűk darabkáit.
- ha kellő forróságú csokiba teszed a színes darát, akkor szépen lesüllyed benne. Ha ez nem sikerül, akkor dekorálás után óvatosan gőz fölé kell tartani a kanalat, és szépen lassan egybeolvad az egész, csak vigyázni kell, nehogy víz érje, mert foltos lesz.

Tapasztalat: annyira nem finom, és nem mindegyik száradt tökéletesen szépre, viszont nagyon egyszerű vele dolgozni.

2. Olvasztott tejcsokoládé
A kedvenc csokimból vettem egy táblát. A felét apróra törtem, és gőz fölött lassan megolvasztottam. (Ezalatt a csoki másik felét elfogyasztottam.) Aztán beleöntöttem a színes kanalakba a masszát, és rászórtam a cukrot. 

csokiszineslel.jpg

Tapasztalat: könnyű vele dolgozni, nagyon finom, hűtőben pár óra alatt szépen megdermed.

3. Főzött csokimáz
Harmadikként anyukám süteményes csokimázát próbáltam ki.
A recept a következő: 3 evőkanálnyi kristálycukrot 2-2,5 evőkanálnyi vízzel felfőzünk, majd beleteszünk fél kanál kakaóport is, végül a tűzről lehúzva elkeverjük 5 dkg vajjal. 
csokisfozott.jpgTapasztalat: könnyű vele dolgozni, mert ez dermed meg a három közül a leglassabban és a legszebben is, az előző azért finomabb.

Gyerekekkel is jól elkészíthető, bár ez esetben célszerű nagyobb mennyiséget főzni, mint amennyire szükség van.
Természetesen bármilyen más szöveggel is elkészíthető. Én még azt is el tudom képzelni, ha valakinek szép kanálkészletet szánnék ajándékba, akkor így csomagolnám be. :) 


csokisblogra.jpgSzigorú minőségellenőrzés

 

Ha tetszett a bejegyzés, kövess Facebook-on is! :)
https://www.facebook.com/Leleményes-blog-1125657144167880/

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://lelemenyes.blog.hu/api/trackback/id/tr3011671418

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása